Ce probleme prezinta un catalizator infundat

Catalizatorul este una dintre cele mai importante piese ale masinii tale, acesta regasindu-se in sistemul de evacuare al vehiculului. Numit si convertor catalitic in documentele de specialitate, acesta are rolul de a reduce numarul de particule nocive care sunt eliberate de motorul masinii in atmosfera. Tocmai din acest motiv, catalizatorul a aparut in scena atunci cand a inceput sa se vorbeasca pentru prima data despre pericolul reprezentat de emisiile poluante ale masinilor. Astfel, catalizatorul a fost introdus pentru prima oara pe masinile americane, in anii 1970, atunci cand au aparut si primele norme de poluare.

Convertorul catalitic contine un monolit, care poate fi ceramic sau metalic. Monolitul ceramic are o durata de viata mai lunga si prezinta o rezistenta ceva mai mare atat la temperaturi mai inalte, cat si in fata coroziunii. De partea cealalta, monolitul metalic are avantajul de a atinge temperatura optima de functionare intr-un timp mai scurt. In schimb, acesta este mult mai vulnerabil la socurile metalice. Acest catalizator este amplasat pe galeria de evacuare a masinii, chiar inainte de toba de esapament.

In cele mai multe cazuri, durata de viata a unui catalizator nu depaseste zece ani. Avand in vedere amplasarea in partea inferioara a vehiculului si functionarea sa la temperaturi extrem de ridicate, convertorul catalitic risca sa se confrunte cu probleme mult mai des. De cele mai multe ori, acesta ajunge in situatia de a se infunda, caz in care eficienta sa scade in mod drastic. Totodata, nivelul de emisii va creste considerabil odata cu infundarea catalizatorului, pe bord urmand sa apara martorul “Check Engine”.

Eficienta unui catalizator este in mod normal de 99%, aceasta fiind monitorizata prin intermediul sondei secundare lambda, care are si rol de senzor pentru diagnoza. In momentul in care eficienta catalizatorului scade sub pragul de 90%, sonda trimite o alerta de eroare. Catalizatorul poate fi curatat sau chiar reparat in anumite cazuri, insa de cele mai multe ori acesta va trebui schimbat.

Atunci cand catalizatorul este infundat, masina nu va mai accelera asa cum trebuie atunci cand apesi pedala, acesta fiind unul dintre simptomele de care trebuie sa tii cont. De asemenea, trebuie sa ai in vedere si faptul ca va creste considerabil si consumul de carburant. Bineinteles, un catalizator infundat sau defect te va impiedica sa treci si inspectia tehnica periodica a masinii.

Acestea nu sunt insa singurele probleme care pot aparea atunci cand catalizatorul este defect! Mai exact, este foarte posibil ca motorul masinii sa nu mai porneasca deloc atunci cand catalizatorul nu mai functioneaza! In plus, se poate ajunge si la situatia in care alte componente ale masinii se defecteaza. Spre exemplu, bujiile se pot defecta deoarece cantitatea de aer este prea mica, ceea ce inseamna ca arderea combustibilului nu se mai face in mod eficient.

Asistenta rutiera | AloTractari.ro

asistenta rutiera

 

Problemele cauzate de un catalizator infundat nu sunt intotdeauna foarte usor de detectat, insa in cazul in care simti ca motorul nu mai porneste asa cum trebuie este indicat sa apelezi la serviciile unei firme care ofera asistenta rutiera. Soferii de pe autospecialele noastre de interventii sunt pregatiti la orice ora sa constate defectiunile si sa ofere cele mai competente sfaturi si solutii. In cazul in care constati ca masina ta are o problema tehnica si nu-ti mai poti continua drumul, apeleaza cu incredere la AloTractari.ro, asiguram tractari auto non-stop in orice colt al tarii.

Sursa foto: https://pixabay.com